Uzroci psorijaze

Istraživanja su pokazala da se psorijaza pojavljuje kao rezultat disfunkcije imunog sistema. Imuni sistem stvara bela krvna zrnca koja štite organizam od infekcije. Kod psorijaze, T- ćelije (tip belih krvnih zrnaca) abnormalno uzrokuju upalu na koži. Ove T- ćelije takođe, uzrokuju da ćelije kože brže rastu nego što je normalno i da se gule i stvaraju fleke na spoljašnjoj površini kože.

Oni sa porodičnom istorijom psorijaze imaju povećanu šansu da obole od ove bolesti. Neki ljudi nose gene zbog kojih će verovatno stvoriti psorijazu. Kada oba roditelja imaju psorijazu, dete ima 50% šanse da oboli od istog oboljenja. Oko jedna trećina ljudi sa psorijazom u porodici imaju još bar jednu osobu sa istim oboljenjima.

Određeni faktori mogu uzrokovati psorijazu:
  • Povrede kože: Povrede kože su povezane sa psorijazom. Na primer, infekcija kože, upala kože ili prejak svrab kože može izazvati psorijazu.
  • Sunčeva svetlost: Mnogi ljudi smatraju da je izloženost sunčevim zracima dobra za psorijazu. Međutim, mali broj ljudi smatra da preterana izloženost jakom suncu otežava njihove simptomie. Teške opekotine kože od sunca mogu pogoršati psorijazu.
  • Infekcija sreptokokama: Neki dokazi sugerišu da infekcija streptokokom može uzrokovati jedan oblik psorijaze. Ova bakterijska infekcija je pokazala da izaziva tip psorijaze koji izgleda kao male crvene kapi na koži.
  • HIV: Psorijaza se obično pogoršava kod osoba koje su zaražene HIV infekcijom.
  • Lekovi: Nekoliko lekova je pokazalo da pogoršava psorijazu.
  • Emotivan stres: Mnogi ljudi su uvideli pojačanost psorijaze nakon emotivnog stresa.
  • Pušenje: Pušači imaju povećan rizik od dobijanja psorijaze.
  • Alkohol: Alkohol se smatra kao rizičan faktor kod psorijaze, posebno kod mlađih muškaraca i muškaraca srednjih godina.
  • Hormonalne promene: Ozbiljnost psorijaze može varirati s hormonalnim promenama. Oboljenje se pojavljuje frekventno i tokom puberteta i menopauze je najjače. Simptomi koje imaju trudnice najverovatnije će pogoršati stanje, ako se neke promene uopšte i dogode. Nasuprot tome, simptomi će verovatno prestati u postporođajnom periodu, ako se pojave bilo kakve promene na koži.